Filmek, amiket mostanában láttam 3.

3.                 Eredet. Leo Di Caprio az álmokat és a gondolatokat folyásolja be több társával, hogy legyen sok pénzük. A film eleje nagyon jól kidolgozott és érdekfeszítő. Van benne némi Mátriksz utánérzés, de csak módjával. Leo szeretné a családját visszakapni, de ez nem olyan egyszerű. Körözik őt, ezért nem mehet haza. Azzal gyanúsítják, hogy ő ölte meg a feleségét, pedig nem is. Illetve... :)
 Kap egy új melót, aminek az ára a sok lén kívül a családja is. A megbízó ígérete szerint mindent lezsíroz, hogy ne menjen büntibe és ne maradjon ki 5 körből, ha elválallja a melót. Egy vállalatóriás vezetője halódik. Az örökös fejébe pedig azt a gondolatot kell elültetni, hogy szabdalja fel a vállalatot, amit ő megvehet, mert egyébként nagy konkurencia neki és ez a cégmammut eltiporná őt és a cégét.A fiatal örököscsákó agya viszont nem egyszerű kihívás. Több álomszinten keresztül vezetik rá, hogy mizu, míg végül minden megoldódik, viszont Leo titkai is a felszínre kerülnek. Ő ültetett idióta gondolatokat a felesége fejébe, ami miatt megöngyilkolta magát. A Madách-i „álom az álomban” ötlet a magyaroknak nem igazán EREDETi, de azért megjárja. A film számomra a 40-ik perctől kicsit unalmas volt, de egyszer megnézni mindenképp érdemes, nem úgy mint az előző kettőt, amit a kukába kell vágni.

4.                 4. típusú találkozások. Na ez egy nagyon érdekes film volt! A végéig! Sem E.T., sem más Man in black-es szürke, kis UFO nem volt a filmben, mégis lekötött minden perce.
 A sztori állítólag igaz. Milla Jovovich is elmondja az elején, hogy a film eredeti hangi és képi felvételek alapján készült és minden néző maga döntse el, hogy mit hisz el az egészből.

 Történt, hogy egy kisvárosban az emberek nagy részének fura álmai voltak és minden éjjel, 3 óra körül egyszerűen felriadtak. Az álmaikban egy fehér bagoly ült az ablakukban és csak nézte őket. Volt, aki szerint a bagoly a csukott ablakon átjött, majd az ágy felett nézte a lakókat. A főszereplő pszichológusnő ezt nem tudta mire vélni, ezért visszahívta következő alkalommal is az emberkéket, hogy addig valamit majd csak kitalál. Az álmok ugyanazok voltak mindenkinél. A filmben időnként párhuzamosan mutatták az eredeti felvételeket és a filmet is paralel, ami nagyon érdekessé tette a filmet. A pszichológusnő egyébként a volt férje után maradt pacientúrát vette át. A férj tisztázatlan körülmények között halt meg nem sokkal korábban. Pácienseinek egybecsengő rémképei a nőt egy jó kis rejtély elé állítják. A páciensekkel történő újabb és újabb találkozások és események mind arra engedik őt következtetni, hogy UFO-k csesztetik őket éjjelenként. Van aki ezt nem tudja feldolgozni és gyilkosságra vetemedik. A pszihomókus nő egy pszichmókus barátjával és egy sumér kultúra kutatóval együtt lassan rájönnek a titokra, aminek következtében a helyi zsaru sem nyugodhat. A zsaru meg van arról győződve, hogy a legutóbbi szörnyű események szálai, mivel a pszichmókus nőhöz köthetők, csak őt teheti felelőssé a történteké. Ám amikor a kis szürke lények elrabolják a nő kislányát, akkor a zsarunak már egyértelművé válik, hogy a nő „közveszélyes”. A nő hipnózissal szeretné az emlékeit visszahozni az UFO -s találkozóról, de ez nem jól sül el sajnos. A filmben a nőt, annak kollégáját és a sumerológust is jól elviszik az UFO-k. A csaj a találkozó után tolószékbe kényszerül, a másik kettő viszont nem hajlandó erről többet beszélni, mert bár átélték, nem beszélnek róla, nehogy nevetség tárgyává váljanak. Ezek után a nő egy új fórumot talál, hogy a z „őrült” megbélyegzést lemoshassa magáról, meg persze a vádat, hogy a saját lányát ő rabolta el. Ennek apropóján készült el ez a fél-doku film.

 … Ha igaz az alapsztori...

 

5.                 A faun labirintusa. Többszöri nekifutás után néztem meg a filmet. Egyszer nagyon kómás voltam, hogy végignézzem, másodszor pedig A-val estem neki a fimnek, de mivel annyira nyomasztó volt egy-egy jelenet benne, nem néztük végig. Végül az utolsó 30 percet egyedül kellett megnéznem (ha már a film nagy részét már láttam...).

 A film egy háború idején játszódik, amikor is a németek megszállták az országot. A film főszereplői vagy nagyon szimpatikusak, vagy nagyon ellenszenvesek. Átmenet nagyon nincs a két kategória között a címben szereplő faunon kívül.
 Van egy kislány, aki az anyukájával utazik egy lovaskocsiban az erdőn keresztül. Anyukája terhes egy német tiszttől. A kislány anyja rosszul lesz az utazás során, emiatt pár perces kényszerpihenőt kell tartaniuk egy erdőben. Ott a kislány talál egy szobrot, amelynek egy kiesett részét visszateszi a helyére. A szoborból ezután egy számomra ijesztő bogár mászik ki, amelyről a kislány meg van győződve, hogy egy tündér... A kislány nagy meserajongó és egy külön kis világban él. Ám amikor megérkeznek a német tiszthez, rá kell döbbennie az élet, a háború, a kiszolgáltatottság keserű voltára. A német tiszt egy igazi kegyetlen fasiszta, aki csak azért szereti a kislány anyját, mert meg van róla győződve, hogy egy fiút fog neki szülni. A kislány jelenléte, viszont zavarja őt. A cselédek szeretik a lányt, különösen a cselédek vezetőnője, aki titokban az ellenállás egy fontos tagja is egyben. Az ellenállás ki akarja söpörni az összes nácit a környékről, az életük árán is.

 A lakhelyüktől nem olyan messze van egy kőrengeteg, egy labirintus, amitől óvják a lányt. A labirintusból állítólag nem lehet kitalálni, hacsak nem vezet valaki... Például a faun. A faunnal futott össze a kislány, amikor a tündérnek hitt bogár után indult útnak, s az a labirintusba vezette őt. A labirintus kőfala egy helyen kettényílt és egy nagyon mély kúthoz jutott a lány, aminek az aljáig egy csigalépcső vezetett. A lépcső alján, a kút mélyén a kislányt a faun várta. Egy elég rémisztő kinézetű lény, aki elmondta neki, hogy az ő, mármint a kislány testében a föld alatti királyság királyának, annak halott lányának lelke él. Ahhoz, hogy a kislány a földi poklot túlélje 3 próbát kell kiállnia. A kislány ígéretet tesz, de a próbákat nem könnyű végigcsinálni. Főleg úgy, hogy közben a terhes anyukája beteg lesz és a genyó német tiszt sem egyszerűsíti meg az életét neki. A próbák során nekem volt egy kis Twin Peaks utánérzésem. A sorozat vége felé - amikor az író már csak bedrogozva tudott megírni egy-egy részt és a látványvilágban is meglátszódott a rendező által – voltak olyan részek, aminek képi világa ugrott be, amikor ezt a filmet, illetve a próbákat néztem.

A kislány anyja közben nagyon lebetegszik, a németeket és a helyieket aprítják, a genyó még genyóbb lesz a film vége felé. A kislány anyja meghallja magát a genyó miatt, de a baba szerencsére egészségesen megszületik. A kislány, faunos ráhatással el akarja csenni a kistestvérét, hogy a föld alatti királyságba vigye őt, ha már senkije nem maradt neki a nővérén kívül. A német genyó ezt nem hagyja és a cél előtt , a labirintus utáni föld alatti lejárat előtt lelövi a kislányt. A kislány vére a kút aljára csepeg, ahol a lelke újjászületik és eljut a föld alatti királyságba, ahol ő nagyon boldog. A testérét a kislánynak az ellenállók elveszik a német genyótól, akit jól megölnek, mert megérdemli.

 Oszt ennyi a film. Lehet kamillázni, hogy milyen hülyén oldották meg a végét és hogy miért húzták ilyen sokáig, hogy a vége-főcímet lássuk.

 

6.                 Komfortos mennyország. A film egy lányról szól, akit megölnek de sem a mennyországba, sem a pokolba nem jut el, mert a lelke nyugtalan. A kislány ég és föld között félúton van. Onnan látja családját és a gyilkosát is. Viszont körülötte vannak azok a kislányok is, akiket ugyanez a gyilkos tett el láb alól, mindenféle mérnöki pontossággal kidolgozott gonosz ötlettel. A film arról szól, hogy a lány amennyire ezt meg tudja oldani jeleket küld a szüleinek a gyilkosról. A lány apja az, akinek érzékenyebb füle és szeme van az ilyen jelek meglátására és meghallására. A lány kishúga a szeme láttára válik fiatal nővé. A korábban hallgatag húg eltökélt szándéka hosszú évek múltán is (amikor már a szülők kezdik feladni a reményt, hogy meglesz a gyilkos), hogy elkapja azt az embert, aki megölte a nővérét. Az ég és föld között vegetáló lány jelzései, az apja és húga kitartása végül meghozza az eredményt: kiderül, hogy az egyik magányosan élő szomszéd férfi követte el a szörnyű tetteket. Persze érkezik a rendőrség, hogy a szomszéd rács mögé kerüljön, de el tud menekülni előlük. A család ismét fel van zaklatva a gyilkosság miatt, de a lány egy utolsó jelzéssel megnyugtatja a közben szétzilálódott  családot az égből. A gonosz szomszéd ismét ölni készül...
 A film vége egyszerre szomorú és megnyugtató. A képek lenyűgözőek. Az égi lét képi megoldása csodálatos. A halált és az elmúlást még a gyilkosság ellenére is úgy mutatja be a film, hogy ne fagyjon le az ember agya, rögtön a film elején, amikor kiderül, a lányt meggyilkolta a szomszédja. Inkább a hátrahagyottak iránti szeretetet és szomorúságot erősíti fel a film, mint a gyilkos iránti elvakult düht és utálatot.
 Azért sem írtam hosszabban erről a filmről, mert ezt a filmet látni kell. Az aki a krimit szereti, ugyanúgy végig tudja élvezni a filmet, mint aki az érzelmi vonalat követi szívesebben egy mozi során.

 Ezt a másfél órát a néző, úgy érzem nem fogja megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kispoczok.blog.hu/api/trackback/id/tr932433332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása